Rabu, 8 Februari 2017

Bagaimana VIVIX Shaklee Membantu Memulih Pesakit STROK



APA ITU STROK?

Strok sangat digeruni ramai dan dikenali sebagai salah satu punca kematian secara senyap. Penyakit strok tidak menunjukkan gejala2 yang teruk sehingga boleh dikesan awal.



kenali tanda-tanda strok,vivix alternatif rawatan,Pengedar Shaklee Rawang, JalanTAR/KLCC,Selayang


Bagaimana terjadi Strok?

Strok adalah serangan yang terjadi secara mendadak pada otak akibat salur darah tersumbat atau pecahnya pembuluh darah otak. Strok berkaitan dengan pembuluh darah otak (serebrovaskular) yang disebabkan oleh kematian jaringan otak (infark serebral). Punca utama akibat penyumbatan, penyempitan atau pecahnya pembuluh darah yang menuju ke otak sehingga darah dan oksigen ke otak berkurang justeru menyebabkan berlakunya reaksi biokimia yang akan merosakkan atau mematikan sel-sel saraf .

Kajian turut mendapati jumlah penderita strok di Malaysia semakin meningkat setiap tahun. Ada yang meninggal dunia disebabkan serangan strok dan ada juga yang terselamat tetapi menderita dan mengalami kecacatan serta hilang keupayaan kekal. Ramai juga penderita serangan strok ini lumpuh dan tidak berupaya menjalani kehidupan seperti sediakala. Justeru itu..pentingnya kita mengkaji sedikit sebanyak punca dan penyebab berlakunya serangan strok..sekurang-kurangnya kita dapat mengurangkan risiko SERANGAN STROK.

Tanda-tanda utama serangan Strok

🌸Rasa kebas atau kehilangan rasa pada muka, tangan atau kaki, terutama pada satu bahagian tubuh saja.
🌸Rasa bingung yang mendadak, sukar bertutur dan susah difahami pertuturannya.
🌸Sebelah mata atau kedua mata kabur secara mendadak.
🌸Sukar berjalan secara tiba-tiba, terhuyung-hayang serta hilang keseimbangan badan
🌸Pening kepala dengan teruk secara tiba-tiba tanpa diketahui sebabnya.

Selain itu juga harus dijelaskan juga, kemungkinan adanya tanda-tanda lain yang boleh terjadi yang perlu kita berwaspada:

🌸Rasa mual, panas dan sering muntah-muntah.
🌸Pengsan secara tiba-tiba ataupun tidak sedarkan diri.

BAGAIMANA VIVIX BOLEH MEMBANTU MENANGANI STROKE

1) Vivix membantu menurunkan kolestrol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolestrol LDL(Kolestrol jahat). Oksidasi LDL ini menyebabkan serangan KARDIOVASKULAR  dan jantung

2) Vivix membantu melindungi dan memperbaiki sel dari peringkat DNA yang rosak,mati, abnormal akibat serangan berjuta-juta perosak setiap hari

3)Vivix membantu mengaktifkan semula sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot oleh itu  mengalakkan sel menjadi sihat semula

4) Ramuan 4 bahan utama menggalakkan pertumbuhan semula mitokondria (iaitu penjana tenaga) dalam setiap sel tubuh kita

5) Ramuan Vivix adalah 10 kali ganda lebih kuat dari resveratrol yang sangat membantu keutuhan sel dan meningkatkan hayat sel

6) Ramuan Vivix sangat tinggi anti-oksidan yang membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh

7) Ramuan Vivix sangat membantu dalam pengawalan tekanan darah, menurunkan kolestrol malah membantu dalam pengekalan berat badan ideal.




















Cara terbaik untuk kita mengelakkan dari terkena serangan Strok adalah dengan menjalani cara hidup yang sihat.
Disamping itu, jika kita dah ada sejarah Strok, carilah jalan alternatif bagi memulihkan kesihatan kita.

Selagi kita boleh berusaha kita berusaha, ikhtiar dan berdoa tanpa kenal erti putus asa. Selebihnya kita berserah dan bertawakal kepada Allah SWT.

SHAKLEE DISTRIBUTOR & BUSINESS LEADER
Rabiatul
012-5584478

Pengedar Shaklee Rawang
Pengedar Shaklee Jalan TAR/KLCC
Pengedar Shaklee Selayang

Tiada ulasan: