Isnin, 24 Mac 2014

TIPS GAYA HIDUP UNTUK KEKAL CERGAS DAN BERTENAGA SEPANJANG HARI


GAYA hidup yang sibuk membuat anda tidak duduk diam sepanjang hari. Anda mendapat kepuasan daripada pembahagian masa antara kerja dan komitmen peribadi.

Anda suka berkejar (dan memandu) ke sana sini untuk menguruskan hal kerja dan keluarga. Untuk memastikan anda mempunyai tenaga untuk melakukan kesemuanya, anda mengisi perut dengan apa sahaja yang ada.

Namun, ada kalanya anda merasa terlalu letih hingga tidak berdaya untuk membuka mata, apatah lagi untuk bangun dari katil.

Keadaan ini membuat anda tertekan (stres), lesu dan murung. Selalunya, anda juga merasakan seperti ingin merangkak semula naik ke atas katil.

Mengapa anda dibelenggu keadaan ini?

Anda makan hingga kenyang, tetapi mengapa masih kurang bertenaga? Makanan yang anda makan setiap hari seharusnya memberi cukup tenaga untuk membolehkan anda bergerak cergas sepanjang hari tetapi di mana silapnya?


5 TIPS UNTUK ANDA SENTIASA KEKAL CERGAS DAN BERTENAGA

1. Elakkan dehidrasi 

Caranya perlu minum air dengan banyak. Setiap 25kg berat seseorang, air diperlukan sebanyak 1 liter, jadi jika berat anda 70kg, anda perlukan hampir 3 liter air sehari.

Air diperlukan untuk fungsi sel yang normal jadi tidak hairanlah kalau kita berasa penat jika kekurangan air.

2. Sarapan pagi


Ini adalah permulaan hari yang paling baik. Kajian menunjukkan sarapan menjadikan seseorang lebih peka, memulakan proses metabolisme badan dan mengekalkan rasa kenyang hingga tengahari. Sarapan pagi yang penuh berkhasiat juga penting untuk meningkatkan tahap tenaga dan produktiviti seseorang.


3. Tidur Yang Mencukupi



Tanpa rehat yang mencukupi pada waktu malam, seseorang akan merasa pening dan terganggu sepanjang hari. Emosi pula akan menjadi tidak stabil dan sukar membuat pertimbangan yang jelas. Akhirnya, mereka mungkin akan melakukan pelbagai kesilapan dan ini hanya akan menambah tekanan dan turut memberi kesan yang lebih serius untuk tidur pada waktu malam.

4. Gerakkan Badan

Ya, anda perlu aktif dan bersenam! Kekal aktif adalah sama penting dengan makan secara sihat untuk mengekalkan kesejahteraan secara keseluruhan. Malah, pemakanan yang betul dan aktiviti fizikal perlu seiring kerana diet memberi anda tenaga yang diperlukan untuk kekal aktif.


5. Supplemen Tambahan

Malangnya apabila kita mencuba sedaya upaya untuk memenuhi semua vitamin dan mineral yang diperlukan setiap hari, ternyata makanan yang diambil adalah kekurangan zat.
Kenapa anda mesti pilih SHAKLEE sebagai supplement tambahan anda??
Jawapannya kerana SHAKLEE merupakan Produk Pertama yang lengkap mengandungi semua keperluan tubuh badan anda untuk kesihatan dan juga kecantikan.



SUPPLEMEN SHAKLEE UNTUK KEKAL BERTENAGA SEPANJANG HARI

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) (2 Scope)
Membantu kekal bertenaga sepanjang hari. Pengambilan makanan berprotein tinggi boleh membantu mengurangkan rasa lapar lebih lama, kerana kadar pencernaan & penyerapan adalah lebih lama berbanding makanan tinggi karbohidrat. Malah sumber protein yang baik juga akan membantu menyerap kolestrol, mencantikkan dan menyerikan kulit, serta menganjalkan payudara (bonus bagi kaum ibu yg menyusukan bayi!!). Di samping itu jg ESP berperanan sebagai "MILK BOOSTER" jika diambil oleh ibu-ibu yang menyusukan anak. ESP boleh dibancuh dengan pelbagai cara mengikut kesukaan anda, ESP bukan sahaja sedap malah berkhasiat dan lazat!!.

MEALSHAKES (2 scope)
Merupakan multivitamin dan multimineral yang dilengkapi dengan sumber protein dan fier. Sesuai bagi anda yang berasa sukar untuk menelan pil vitamin atau supplimen yang besar dan banyak.hehe. Fiber dalam mealshakes boleh membantu sebagai sistem penghadaman dengan baik, serta membuatkan anda berasa kurang lapar dan bertahan lebih lama. Cara bancuhan juga mengikut kesukaan anda.Malah mealshakes ini sesuai untuk seisi keluarga!

Mealshakes juga diberikan kepada kanak-kanak yang tidak mahu makan kerana kandungan protein dan seratnya memberi rasa kenyang berpanjangan disambping dpat membina ketahanan badan kanak-kanak.

PERFORMANCE DRINK
Membantu mengelakkan dehidrasi, dan dalam masa yanga sama dapat mengawal paras cecair di dalam badan jika berpuasa. Mengandungi formula unik Shaklee iaitu Opticarb yang membekalkan tenaga serta-merta dan berterusan, tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah. Selain itu Performance drink dapat membantu anda untuk menambahkan semula tenaga yang telah digunakan seharian. Untuk rasa yang lebih sedap cuba anda bancuh dengan sunquick ataupun jus orange, memang sedap dan rasa orennya memang menyegarkan dan berkhasiat!!



Untuk keterangan lanjut boleh pm saya di talian 012-5584478, EMAIL : atulrazali@yahoo.com
untuk dapatkan free konsultasi dan pertanyaan harga.
COD boleh dilakukan : Batu Caves, KLCC, Rawang - Bandar Country Homes, Bandar Tasik Puteri, Dan Ulu Yam

Tiada ulasan: