Ahad, 27 November 2016

Betul ke Shaklee Merbahaya? Landmark Study Membuktikan Sebaliknya

KENAPA SHAKLEE MENJALANKAN LANDMARK STUDY TERHADAP PRODUKNYA?

Tujuan Shaklee melakukan Landmark Study bagi untuk memastikan produk vitaminnya betul-betul berkesan dan selamat untuk digunakan dalam jangka masa yang panjang tanpa ada sebarang kesan kemudaratan dimasa akan datang.
Ternyata Landmark Study yang dilakukan keatas pengamal tegar vitamin Shaklee lebih daripada 20 tahun menunjukkan kualiti hidup mereka lebih baik berbanding mereka yang tidak makan apa-apa vitamin ataupun yang mengambil vitamin jenama lain. Ada 3 golongan yang telah dijalankan kajian untuk  Landmark Study ini iaitu golongon pengamal Shaklee,golongan pengamal yang vitamin lain dan golongan yang tidak ambil langsung vitamin.

KENAPA 20 TAHUN?
Kenapa kajian landmark study ni kena 20 tahun lamanya? Kenapa tidak 2 tahun, 5 tahun ke..
Jawapannya, untuk mengetahui tahap keberkesanannya vitamin yang kita ambil mestilah dinilai dalam jangka masa yang panjang.

SEBAB APA?
Ini kerana vitamin yang mempunyai kandungan nutrusi yang betul,selamat dan lengkap untuk keperluan tubuh badan kita akan mula bertindak dan serasi secara perlahan -lahan dalam tubuh badan kita adalah dalam jangka masa yang panjang.
Sebagai contohlah jika hari ni kita suka makanan yang manis adakah esok kita akan terkena penyakit kencing manis? Jika kita suka benor makan yang berunsurkan masin adakah esoknya kita akan terkena penyakit dsrah tinggi.
Sama juga dengan vitamin yang kita ambil. Sebab tulah vitamin yang betul - betul berkualiti dan terbaik adalah apabila tahap keberkesanannya pada tubuh badan kita paling kurang pun akan nampak keberkesanannya dalam tempoh 3bulan pengambilannya tapi dengan syarat kena makan dengan konsisten.
Sebab itulah lagi lama kita consume vitamin, tahap keberkesanannya dalam tubuh badan kita akan lebih berkesan.
Jadinya disebabkan faktor nilah Shaklee mengambil inisiatif sendiri dengan berbelanja berbillion dolar terhadap kajian Landmark Studynya kepada semua jenis vitaminnya untuk memastikan tahap keberkesanan produknya pada penggunanya.
Jadinya nasihat saya,sebelum memilih mana-mana produk kesihatan anda sebagai pengguna haruslah memastikan ada kajian saintifik yang telah dilakukan terhadap produk yang ingon anda gunakan.Jangan cari produk yang hanya ada setahun dua je kajiannya,ini kerana ia belum boleh dipastikan tahap keberkesananya dan adakah benar-benar selamat  bagi tubuh badan kita untuk jangka masa yang panjang. Ini kerana setiap penyakit mengambil masa yang lama untuk menyerang sistem imun tubuh badan kita. Carilah vitamin yang mempunyai kajian saintifik yang dilakukan pada pengamal yang telah mengamal dalam masa yang panjang demi untuk kebaikan kepada tubuh badan kita juga untuk dimasa akan datang.


Tiada ulasan: