Rabu, 30 November 2016

Kenapa Perlu Pilih Gaya Hidup Sihat Bersama Shaklee

Kenapa saya memilih Shaklee untuk mengubah gaya hidup yang lebih sihat?
Bersesuaian dengan prinsip Shaklee "Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan, Sentiasa Mesra Alam".
Shaklee sebenarnya adalah sebuah Organisasi yang  menjaga kelestarian dunia untuk generasi masa depan, dan bukannya hanya menjual vitamin semata-mata tau. Di Shaklee kesemua produk yang dihasilkan adalah mesra alam dan benar-benar selamat untuk diri kita,rumah kita dan bumi kita juga.
Ini bersesuaian dengan konsep pengasas Shaklee sendiri, Dr. Forest Shaklee iatu "Living in Harmony With Nature" - Hidup Secara Alami.
Tahu tak korang,pemilihan bahan mentah untuk kesemua produk Shaklee adalah dari ladang-ladang  yang mengamalkan cara penanaman organik, tanpa guna pestisid herbisid gmo etc. Bila menggunakan ladang organik 100%, tiada langsung penggunaan  racun, baja GMO (bahan kimia) sebaliknya guna cara semulajadi untuk singkirkan perosak. Ia bukan je selamatkan kita dari termakan benda-benda racun yg tak disedari ni, tetapi juga untuk menjaga populasi haiwan-haiwan ternakan.Almaklumlah kalau guna racun dan bahan kimia ni, bukan je haiwan perosak saja yang mati, malah semua yg berdekatan pun akan terkesan, termasuklah manusia juga.
Tau tak Omega Guard keluaran Shaklee ni,ikan-ikan yang digunakan diperolehi dengan menggunakan satelit untuk menangkap ikan yang berkualiti dan telah mendapat persetujuan daripada Pertubuhan Friends of The Sea yang ditugaskan untuk menjaga populasi ikan-ikan sedunia.
Bukan itu sahaja, Shaklee juga banyak menganjurkan program tanam sejuta pokok diseluruh negara termasuklah Malaysia. Shaklee mula bertindak untuk mengadakan program sebegini apabila angkasawan Shaklee naik ke angkasa dan mereka terkejut dan mendapati banyak kerosakan yang telah berlaku di bumi kita.
Jadinya,mulai saat ni marilah kita sama-sama bertindak untuk bertukar kepada produk yang lebih mesra alam dan semulajadi bukan hanya makan suplemen aje tau malah penggunaan produk kegunaan harian di rumah seperti sabun,syampoo,pencuci muka,pencuci lantai, pewangi baju, penyembur serangga dan banyak lagilah akan boleh mendatangkan kemudaratan dimasa akan datang seperti boleh menyebabkan penyakit kronik seperti kanser.
Disebabkan oleh keprihatinan pihak  Shaklee terhadap banyaknya penggunaan bahan kimia di dalam rumah, Shaklee juga telah mencipta "produk Get Clean" nya sendiri yang sememangnya mesra alam dan semulajadi.
Jadinya, mulai hari ni marilah kita bersama-sama bertukar kepada produk yang lebih mesra alam dan semulajadi yang sememangnya baik untuk kebaikan kita semua dan juga untuk generasi kita dimasa akan datang.

Shaklee Distributor
Rabiatul 911010
012-5584478


Tiada ulasan: