Rabu, 9 Oktober 2013

SHAKLEE COLLAGEN POWDER

TERUJA DENGAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER????

Apa itu Collagen ye?

Collagen merupakan ramuan yang lazimnya terkandung dalam kebanyakan produk awet muda. Kajian klinikal telah menunjukkan keberkesanan kolagen mengurangkan bilangan, kepadatan dan kejelasan kedutan, serta memastikan keanjalan dan kesegaran kulit.

Bagaimanapun, ramai yang mempunyai pemahaman terhad tentang collagen dan tidak sedar akan potensi sepenuhnya terhadap badan kita, mahupun bantuan kecantikan.

Sebenarnya, Collagen merupakan struktur protien yang berfungsi sebagai perekat dalam badan.

Ketika usia remaja dan awal 20-an, terdapat pertumbuhan hormon yang aktif bagi menyokong pertumbuhan struktur dan menggalakkan perkembangan otot, tendon dan ligamen.

Collagen digunakan untuk menghasilkan protien untuk membantu pertumbuhan ini serta mengaktifkan penjanaan semula sel badan baru.

Ketika usia 25 tahun dan ke atas, collagen mula menyusut dalam badan pada kadar 1.5 peratus setahun.

Sehingga usia 45 tahun, badan kita dijangka kehilangan sebanyak 30 peratus daripada collagen semula jadi.

Memandangkan kepentingan collagen terhadap struktur badan, kejadian ini dianggap agak memudaratkan, di tambah pula dengan kadar pengurangan pertunbuhan hormon.

TETAPI, dari perspektif pakar terapi kecantikan, penyusutan ini akan menimbulkan kesan yang ketara ke atas kulit, iaitu KULIT MULA HILANG KEANJALAN SEMULAJADI dan TANDA - TANDA AWAL KEDUTAN mula jelas apabila mencapai pertengahan umur 20-an.

Tambahan pula, pengurangan collagen boleh menggangu bahagian badan lain, terutamanya dalam PENJANAAN SEMULA TISU - TISU LEMBUT.

Apabila collagen dalam tisu lembut semakin berkurangan, ini mengakibatkan kesukaran pengankutan toksin dari sel ke sistem limfa.

Ia juga menghalang pergerakan nutrisi dan hidrasi yang mempunyai kesan ke atas kesihatan keseluruhan, langsung mempengaruhi keadaan kulit dan sel lain. Pada masa yang sama, keadaan tulang, kuku dan rambut akan turut menunjukkan tanda - tanda awal penuaan.


APA BERITA BAIKNYA? 

Susutan collagen kini boleh digantikan dengan pengambilan supplimen yang mengandungi collagen seperti SHAKLEE COLLAGEN POWDER yang ternyata halal dan selamat kerana :-

1) Mengandungi 4,000 mg Kolagem RSS (sisik ikan merah) proprietari - sejenis kolagen tulen dan bermutu.

2) Sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1,000 Dalton  - amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.











Antara Testimoni yang berjaya menggunakan collagen powder







so tunggu apa lagi mailah order cepat....

pm saya di 012-5584478




Tiada ulasan: