Selasa, 18 Mac 2014

ATASI MASALAH TIDUR DENGAN OSTEMATRIX

ANDA MENGHADAPI MASALAH TIDUR? CUBALAH OSTEMATRIX PASTI ANDA PUAS HATI!!



Masalah susah tidur atau Insomnia adalah apabila seseorang yang menghadapi masalah untuk tidur atau tidak mendapat tidur yang berkualiti pada waktu malam.

3 kategori Insomnia: 

· Sukar untuk mula tidur (dianggap sebagai permulaan insomnia)

· Mudah tidur, kemudian terjaga dan tidak boleh tidur semula (kronik insomnia)

· Mudah tidur, tetapi terjaga setiap satu jam dan tidak boleh tidur (fragmented sleep) 

Secara fisiologinya, insomnia tidak dikategorikan sebagai sejenis penyakit. Boleh dikatakan, hampir setiap individu mengalami insomnia sekurang-kurangnya sekali dalam fasa kehidupan mereka.

Beberapa kajian menunjukkan yang insomnia dikaitkan dengan kekurangan MAGNESIUM dalam tubuh badan kita. Magnesium ini adalah mineral yg membantu otot dan saraf kita lebih releks yg turut membantu kita utk tidur dengan lebih lena.

Pada org yg berumur, menurut kajian yg dibuat penambahan supplemen MAGNESIUM telah menunjukkan perubahan pada kualiti tidur dengan mengurangkan hormon kortisol yg menganggu tidur malam dengan lena, Magnesium juga boleh membuatkan kita lebih releks dan bersifat anti stress.

Semasa kita tidur, otot dalam badan akan bergerak dan meregang untuk persediaan pada esok hari dan magnesium diperlukan untuk bekerja dgn kalsium bg membantu otot kita mengecut dan berehat. Kalsium dalam badan membantu untut otot mengecut dan magnesium pula membantu utk otot releks, Bermakna tanpa magnesium otot tidak boleh berehat selepas mengecut yg membawa kepada tidur yg tidak lena dan kiga kekejangan otot juga boleh berlaku.


KENAPA PERLUNYA OSTEMATRIX??
Kelebihan OSTEMATRIX SHAKLEE ini kerana kandungan dalam 1 tablet mengandungi kalsium dan magnesium sekali yg penting untuk otot2 kita bekerja dalam tubuh kita.Dengan adanya vitamin kalsium lagi cepat diserap ke dalam tulang dan kesannya cepat juga untuk kita rasai.

Pengalaman saya sendiri selepas ambil OSTEMATRIX ni tidur saya lebih lena tiada lagi terjaga setiap 2 jam kalau tak dulu bila dah terjaga nak tidur balik memanglah payah.  Tidur yg berkualiti juga membuatkan kita lebih senang terbangun dan lebih bertenaga pada keesokan harinya

Antara kebaikan OsteMatrix: 

  • Bantu tidur lena sepanjang malam
  • Meringankan stress - Badan terasa bertenaga & mudah bangun pagi keesokan harinya, terutama apabila digabung dengan pengambilan Shaklee B-Complex.
  • Menghilangkan lenguh-lenguh & bisa-bisa badan.
  • Mengurangkan rasa sakit pinggang & kejang kaki terutama buat ibu hamil .
  • Menguatkan tulang - menghalang osteoporosis, menguatkan kuku,kuku rapuh,eczema
  • Meringankan sakit ketika haid dan membantu membuang air kecil
  •  Melawaskan sistem penghadaman 
=  


Tiada ulasan: