Rabu, 23 April 2014

ELAK DIABETES,BUAH PINGGANG SIHAT

Penyakit buah pinggang bukanlah suatu penyakit yang baru yang dialami oleh masyarakat Malaysia. Menurut Datuk Dr. Zaki Morad Mohamed Zaher, di Malaysia, kegagalan buah pinggang berfungsi dengan baik adalah disebabkan oleh Penyakit Kencing Manis selain tahap kesedaran rendah dalam kalangan masyarakat . Majoriti penyakit kencing manis tidak dapat mengawal tahap kesihatan mereka sehingga menyebabkan pelbagai penyakit lain turut serta.

Langkah pertama penjagaan penyakit buah pinggang yang lebih berkesan ialah dengan mengesan penyakit ini pada peringkat awal lagi. Pengesahan awal adalah penting terutama sekali jika anda seorang pengihap diabetes kerana peyakit ini akan menyebabkan anda berisiko tinggi bagi menghidap penyakit buah pinggang.



TANDA-TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG

  • Berat badan menurun tanpa sebab
  • Rasa loya atau muntah
  • Letih,lesu atau sakit belakang
  • Penukaran kekerapan atau corak kencing
  • Urin mengandungi darah atau rasa pedih ketika membuang air
  • Bengkak pada muka, kaki dan abdomen
  • Kesukaran untuk tidur malam
KENAPA PERLU ELAK PENYAKIT DIABETES?


Masalah diabetes merupakan cabaran terbesar yang dihadapi oleh masyarakat kita.Ini kerana penyakit diabetes selalunya dikaitkan dengan gaya hidup kita seharian. Jika kita tidak mengamalkan gaya hidup sihat semestinya berisiko tinggi mendapat penyakit diabetes.
Diabetes bukan sahaja merosakkan buah pinggang malah juga anggota lain seperti mata, jantung, saraf dan saluran darah. 

Sebaiknya jaga pemakanan kita seharian untuk mengelakkan diri kita terkena penyakit kencing manis. Kurangkan pengambilan makanan manis, lemak dan garam, tetapi banyakkan serat. Selain itu amalkan pemakanan sihat seperti berhenti daripada merokok, selalu bersenam, dan kurangkan berat badan.

Dengan cara tersebut, buah pinggang kita boleh berfungsi dengan baiknya. 

Bagi yang dah ada penyakit diabetes - kencing manis ni bolehlah mencuba set kutangkan paras gula dari Shaklee untuk membantu anda mendapatkan buah pinggang yang baik. Jom cegah dari sekarang.

SET KURANGKAN PARAS GULA DARI SHAKLEE




untuk mendapatkan keterangan lanjut dan ingin mencuba supplimen ini boleh hubungi :
Whatapps/Call/Sms : 012 - 5584478 (Rabiatul)
COD : Batu Caves, KLCC, Bandar Country Homes, Bandar Tasik Puteri, Ulu Yam
FB : Vitaminsihatalami

Tiada ulasan: