Isnin, 7 April 2014

KEBAIKAN KALSIUM BAGI TUBUH BADAN

Selama ini semua orang hanya mengetahui kalsium khas untuk membantu penjagaan tulang dan gigi serta mencegah osteoporosis. Ini kerana 99% kalsium dalam tubuh disimpan dalam tulang dan gigi. Tetapi kegunaan kalsium dalam tubuh kita lebih daripada itu. Kalsium adalah salah satu nutrisi utama yang memang diperlukan oleh tubuh kita untuk mengatasi masalah-masalh kesihatan yang lain.


Kebaikan Kalsium Bagi Tubuh Dan Kesihatan Kita

Tulang dan gigi yang kuat
Secara umumnya kalsium berguna untuk membantu memastikan gigi kuat dan dengan demikian boleh mencegah masalah gigi yang kronik. Kalsium boleh menguatkan jisim tulang yang makin berkurang akibat faktor usia yang makin meningkat. Kebaikan kalsium yang jarang orang tahu adalah ianya baik dalam membantu mengurangi sakit pinggang.

Membantu menjaga tekanan darah
Kalsium boleh membantu dalam mengurangkan tekanan darah ke tahap yang normal selain membantu meregangkan peredaran otot dan saraf. Dengan ini dapat mengelakkan jantung dan pembuluh darah daripada tersumbat.

Manfaat Tambahan
Kalsium diperlukan oeh tubuh untuk menukarkan enzim yang mengubah makanan menjadi tenaga. Kalsium juga berguna untuk mencegah daripada pembekuan darah.

Sumber Terbaik Kalsium
Kalsium banyak terdapat dalam makanan seperti susu, yogurt, keju dan lain-lain dan boleh juga didapati daripada supplimen. Sayuran hijau seperti bayam, serta buah-buahan juga ada yang mengandungi kalsium.

Risiko Tubuh Jika Kekurangan Kalsium
Jika anda tidak mendapatkan kalsium yang mencukupi dalam diet sehari-hari, maka anda akan menghadapi masalah kesihatan yang melibatkan masalah tulang reput.

Jika kanak-kanak mengalami kekurangan kalsium kemungkinan mereka tidak akan mencapai tinggi badan yang maksima ketika dewasa.

Bagi orang dewasa pula, kekurangan kalsium boleh menyebabkan jisim tulang anda rendah, yang merupakan faktor risiko utama osteoporosis.



JUMLAH KALSIUM YANG DIPERLUKAN OLEH TUBUH
Tubuh kita memang tidak boleh menghasilkan kalsium dengan sendirinya.Tubuh kita perlu mendapatkan jumlah maksimum kalsium yang cukup dari makanan yang kita makan. Kalsium sangat diperlukan oleh tubuh kita untuk perkembangan bayi, ibu hamil, wanita menyusu dan orang tua. 

Setelah kita berumur 30 tahun, jumlah kalsium dalam tulang semakin menurun. Selain itu bagi golongan kanak - kanak dan remaja, kalsium sangat penting untuk proses pembesaran mereka.

Dengan Pengambilan OSTEMATRIX SHAKLEE kita tidak perlu risau samaada KALSIUM dalam tubuh badan kita tidak mencukupi ataupun terlebih kalsium.  

Ini kerana :- 

1 tablet OSTE = 1 Gelas Susu Tinggi Kalsium = 80 Biji Badam




 
untuk keterangan lanjut boleh hubungi :

call/whatapps/sms: 012-5584478

Email: atulrazali@yahoo.com

COD : Batu Caves, Bandar Country Home, Bandar Tasik Puteri, KLCC, Ulu Yam



Tiada ulasan: