Khamis, 19 Julai 2018

Cara Atasi Masalah Haid Tidak Teratur Dan Stabil

Korang pernah ambil kisah tak mengenai waktu kedatangan haid anda?

Sebagai seorang wanita isu kedatangan haid ni, korang perlu risau dan ambil kisah tau! Menurut Dr. Zubaidi Ahmad, pusingan haid yang teratur dapat menentukan tahap kesuburan,kewanitaan dan kesihatan seseorang wanita.

Sebenarnya setiap wanita mempunyai corak haid yang berlainan antara satu sama lain. Lagipun jumlah hari dalam kitaran haid masing-masing mungkin tidak sama diantara 28-35 hari.

Jadinya untuk mengetahui haid yang normal diri kita sendiri perlu mencatat hari atau tarikh yang kita didatangi haid dari mula datang hinggalah haid kita berhenti.

Ini kerana bila kita dah ada rujukan mengenai waktu haid kita datang, dari situ kita boleh mengenal pasti corak dan pola haid kita.

Mengikut kajian yang dilakukan, hampir 40% wanita di Malaysia ni gagal untuk mengingati tarikh hari pertama mereka datang haid. Ini boleh mengakibatkan kita tersalah mengira waktu subur sendiri.

Kitaran haid yang tidak teratur adalah yang kurang daripada 25 hari atau melebihi daripada 35 hari. Ada sesetengah wanita haidnya boleh datang dua atau tiga bulan sekali dalam setahun.

Haid yang tidak teratur akan mendatangkan masalah besar untuk wanita yang merancang untuk mengandung.

Tetapi jika kitaran haid kita tidak teratur dan tak stabil setiap bulan, bagaimana kita nak tentuksn hari subur supaya ovum yang matang dapat disenyawakan setiap bulan.

Nak tahu bagaimana untuk mengatasi masalah haid tidak teratur dan tak stabil? Mari layari video ini..


Semoga dengan sedikit perkongsian dari saya dapat membantu anda diluar sana untuk mencari solusi mengenai masalah haid yang anda hadapi.

Segala pertanyaan boleh hubungi saya nanti.

PENGEDAR SAH SHAKLEE
RABIATUL
012-5584478

COD: Bandar Country Homes,Rawang, sekitar KLCC, Jalan TAR





Tiada ulasan: