Jumaat, 13 Julai 2018

Cara Mengatasi HB Rendah Ketika Hamil

Pengalaman mengandung anak pertama 10tahun yang lepas dengan HB Rendah memang menakutkan sebenarnya.. Sebenarnya bila HB kita rendah boleh mendatangkan masalah pada di ibu dan juga pada baby yang dikandung..

Ok berbalik pada citer saya, dari 2bulan sampailah ke 9bulan bacaan HB tak pernah naik, semuanya paras 9 aje.. Setiap kali Check up, mesti bising ler nurse kat Klinik Kesihatan, tambahan pula nurse kat KK Seri Kembangan tu majoriti dah berusia,apelagi makin bingit telinga mendengar bebelan diaorang. Masa ni saya hanya makan ubat yang dibekalkan oleh pihak klinik dan ambil Obimin dengan harapan untuk naikkan HB saya. Almaklumlah zaman ni FB semua tak femes lagi, jadi tak tahu sangat pasal suplemen semua ni..

Sampai satu tahap bila kandungan mencecah 7bulan, sampai nak kena cucuk kat punggung.. Tapi nasib menyebelahi saya,masa kandungan memasuki 7bulan saya minta pertukaran tempat check up yang dekat dengan ofis,jadinya tak jadilah kena cucuk..hihi

Bila HB rendah ni, sepanjang tempoh kehamilan tu, saya kerap sangat pitam, pening kepala, badan cepat letih dan lesu, bayangkan dengan jarak perjalanan dari ofis ke rumah sepanjang 45kilo sehala, badan memang penat sangat tau.

Bila pregnantkan anak kedua dan ketiga, diawal kehamilan lagi saya dah mula consume Set Kehamilan Shaklee yang sememangnya mempunyai set HB Rendah juga iaitu BComplex,Vitalea dan Vitamin C.


Alhamdulillah memang banyak sangat perubahan pada diri saya semasa mengandung anak pertama dan kedua. Bila dah consume Set HB Rendah ni, bacaan HB saya dah kembali normal, mengandung anak kedua dan ketiga ni memang jarang kena pitam, badan pun kekal bertenaga.

Bagi bakal ibu ataupun ibu yang mengandung yang pernah mengalami masalah HB Rendah, cubalahlah ikhtiar dengan Set HB Rendah dari Shaklee, insyaallah dengan izin Allah ada perubahan nanti.

Jom layari video pengalaman saya mengatasi masalah HB rendah ketika hamil.Semoga perkongsian saya ni dapat memberi manfaat pada ibu-ibu
diluar sana.



Rabiatul
0125584478
Pengedar Sah Shaklee

COD :
Bandar Country Homes,Rawang
Jalan TAR
KLCC

Tiada ulasan: