Selasa, 10 Disember 2013

KURUS DENGAN OMEGA??

BOLEH KURUS DENGAN PENGAMBILAN OMEGA???




Entry kali ni nak share lagi pasal Omega Guard…kali ni nak cerita bagaimana Omega Guard dapat membantu untuk kempiskan perut dan kurangkan berat badan…

Ramai dah tahu kebaikan dan khasiat Omega Guard ni kan??? Bagi yang belum pernah tengok entry2 sebelum ni tentang kebaikan Omega Guard bolehlah baca ye..

Bagaimana Omega Guard membantu anda untuk kurus???

Bila sebut minyak ikan je, saya selalu ingat ianya bagus untuk perkembangan otak dan meningkatkan sistem imun badan saja, Tapi itu dululah masa zaman 'jahiliah', hehe sebelum saya try Omega pada diri sendiri... Rupa - rupanya salah satu khasiat Omega Guard ni untuk menguruskan badan juga. Memang bestlah perut pun rasa selesa jer.. xperlulah risau kalau 1 hari x ke bilik air, memang confirm akan ke bilik airlah sebabnya pembuangan toksin dan lemak yang tidak diperlukan oleh badan kita seharian.

Macam tak percayakan??? Tapi kita kenalah percaya sebab sememangnya ianya telah terbukti secara saintifik melalui kajian mengenai Omega guard ni boleh menurunkan berat badan kita..


Menurut satu kajian di the University of Navarra of Pamplona, Spain, Omega -3 Fatty Acides secara langsung dapat mengurangkan selera makan hasil kesannya terhadap tahap kelaparan seorang manusia. Ianya berkait rapat dengan PENINGKATAN PARAS LEPTIN di dalam badan. Subjek kajian bagi satu kes kajian yang diterbitkan dalam “Appetite” tahun 2008 telah mengambil diet tinggi dengan Omega-3 Fatty Acids menunjukkan yang mereka kurang berasa lapar semasa dalam proses diet.Mengawal rasa lapar adalah salah satu kunci untuk Berjaya dalam diet…


"Fish oil suppliment may help overweight people and people with high blood pressure to lose weight, according to the National Institutes of Health. "
(sumber dari: http://www.live.strong.com/article/)

Ok sebenarnya Omega Guard ni fungsinya sama seperti Lechitin juga iaitu membakar lemak, tetapi yang membezakan adalah dari segi kosnya yang lebih mahal sikit dari lechitin, TETAPI Omega ni mempunyai kesan yang lebih cepat..


BAGAIMANA LEMAK OMEGA-3 BOLEH MEMBAKAR LEMAK?


  • Asid lemak omega-3 membantu anda membakar lemak dengan membantu badan bertindak balas dengan lebih baik terhadap hormon yang dipanggil Leptin (Leptin adalah perkataan Yunani bagi nipis)
  • Leptin memberitahu badan anda (otak anda) utk mengurangkan selera makan anda supaya anda boleh mengekalkan atau mengurangkan berat badan.
  • Leptin meningkatkan metabolisma anda dengan meningkatkan pengeluaran tiroid anda (tiroid anda mengawal metabolisma anda)
  • Leptin juga menyebabkan badan anda untuk membakar lemak untuk tenaga.

3 CARA OMEGA-3 LEMAK AKAN MEMBANTU ANDA MEGURANGKAN BERAT BADAN

  • Lemak Omega-3 membantu anda mengawal kelaparan dengan menstabilkan paras gula dalam darah anda
  • Satu kajian Australia menunjukkan bahawa apabila orang yang mengikuti senaman mengambil omega-3, menunjukkan pembakaran lemak yang lebih tinggi berbanding dengan orang yang bersenam tanpa pengambilan omega-3
  • Kajian yang dilakukan di Jepun & Czech Republik mencadangkan bahawa Omega-3 lemak menghalang pembentukan lemak badan dan kajian ini juga menyatakan bahawa Omega-3 lemak menggalakkan pembakaran lebihan lemak.

Kesimpulannya, Omega memang dapat membantu kita mengurangkan selera makan di samping membakar lemak dengan lebih cepat.





Anda berminat untuk kempiskan perut dan menurunkan berat badan??
Bertindaklah sekarang, Masa tidak akan menunggu kita, hargailah masa semasa kita dalam keadaan sihat.
Dapatkan Omega Guard anda dengan menghubungi saya untuk order dan sebarang pertanyaan.

Sila hubungi saya untuk mendapatkan produk dengan HARGA ISTIMEWA serta tips-tips dan konsultansi secara PERCUMA
SMS / CALL : 012-5584478

FB PAGE : http://www.facebook.com/vitaminsihatalami
EMAIL : atulrazali@yahoo.com

Tiada ulasan: