Khamis, 12 Disember 2013

PENYUSUAN ESKLUSIF DARI SHAKLEE

Penyusuan susu ibu telah dipratikkan sejak zaman jahiliah lagi dan Rasulullah SAW telah disusukan oleh Ibu susuan baginda iaitu Halimatun Saadiah.

Susu ibu merupakan makanan, kasih sayang dan perlindungan untuk bayi.Penyusuan susu ibu dapat memenuhi segala keperluannya.

Menyusui bayi adalah ibadah yang perlu dilaksanakan oleh setiap ibu yang melahirkan bayi. Namun begitu, ibu - ibu yang menyusukan bayinya sering berhadapan dengan cabaran yang boleh mengundang kepada kegagalan menyusuan.

Sistem sokongan yang kuat memainkan peranan yang penting untuk membantu mereka menjayakan penyusuan ibu.

Di Shaklee set yang laris dipasaran setiap tahun adalah SET PENYUSUAN.



Terdapat 4 set dalam Set Penyusuan Shaklee ni.



1. SET B - BASIC SETTerdiri daripada: Vitalea multivitain with iron formula, B Complex, Chewable Vitamin C dan Alfalfa Complex.


SIAPA YANG MEMERLUKAN SET B:
Set ini buat ibu-ibu yang tidak mempunyai masalah penyusuan. Set ini bertujuan untuk memperkayakan nutrisi dalam susu ibu. Set ini juga sesuai bagi ibu yang mengalami masalah sembelit,keputihan dan juga membantu sekiranya bayi mempunyai masalah Eczema.Alfalfa membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu.


2. SET E - MEDIUM SET
Terdiri daripada: Vitalea multivitain with iron formula, B Complex, Chewable Vitamin C, Alfalfa Complex dan Ostematrix


SIAPA YANG MEMERLUKAN SET B:
Set ini disyorkan pada ibu-ibu yang mengalami kemeruduman susu ketika haid. Juga sesuai untuk ibu-ibu yang tidak minum susu dan alah kepada laktosa. Ostematrix merupakan formula lengkap kalsium dengan magnesium, vitamin dan lain-lain mineral. Set ini akan membantu para ibu kekal cergas bertenaga walaupun kekurangan waktu tidur.

3. 3M - OPTIMUM SET
Terdiri daripada: Vitalea multivitain with iron formula, B Complex, Chewable Vitamin C, Alfalfa Complex,Ostematrix dan Energizing Soy protien (ESP)

SIAPA YANG MEMERLUKAN SET B:
Set ini sangat disyorkan bagi para ibu yang mempunyai masalah penyusuan. Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah dari segi penghasilan susu (walaupun pam setiap 3 jam + minum air 3 liter sehari); maka set ini membantu memenuhi dan memperbaiki mana-mana kekurangan zat dalam tubuh si ibu supaya dapat berfungsi dengan lebih baik. Set yang paling sesuai bagi para ibu yang mengalami stok yang sedikit / tiada stok langsung dan juga bagi para ibu yang mahu mula menyimpan stok susu. Set ini juga amat sesuai bagi ibu yang mahu relaktasi/ induce relactattion.


4. SET EU FOUR PACK
Terdiri daripada: Vitalea multivitain with iron formula, B Complex, Chewable Vitamin C, Ostematrix dan Energizing Soy protien (ESP)

SIAPA YANG MEMERLUKAN SET B:
Set ini sangat sesuai untuk ibu yang menyusu anak yang mengalami masalah G6PD. Selain itu set ini sesuai untuk ibu-ibu yang mengalami kemeruduman susu ketika haid (PMS). Set ini sangat membantu menghasilkan susu dengan cepat. Sangat Sesuai juga bagi para ibu yang tidak minum susu,kerana Ostematrix Shaklee mempunyai kalsium harian yang diperlukan oleh tubuh dan membantu ibu cergas,bertenaga walau kurang tidur selain diperlukan untuk tulang bayi serta pembentukan gigi si kecil.


Tiada ulasan: