Jumaat, 27 Jun 2014

COQ10 DAN ZINK COMPLEX : ATASI MASALAH SPERMA LEMAH DAN TIDAK BERKUALITI


Menurut Pakar Sakit Tuan, Dr. Ismail Thamby : Lelaki sihat menghasilkan 200 hingga 300 juta sperma berkualiti sehari atau secara purata 70,000 sperma seminit.

Proses pembiakan sperma untuk satu pusingan mengambil masa 90 hari.

Justeru, jika seseorang lelaki diberi ubat untuk merangsangkan pembiakan sperma, dia perlu memakan ubat itu sekurang-kurangnya 90 hari atau tiga bulan.

Pada masa ini, ujian air mani satu-satunya kaedah yang dapat menentukan sama ada seseorang lelaki itu ada menghasilkan sperma. Jika ada sperma, ini bermakna lelaki itu tidak mandul.

Masalah sperma sama ada kurang bilangan, kurang aktif atau kurang sperma berbentuk normal boleh berlaku pada bila-bila masa.

Ada lelaki yang satu ketika dulu mempunyai bilangan dan kualiti sperma cemerlang kemudian menghadapi masalah berkenaan.

Perlu diingatkan, masalah sperma boleh berlaku kepada lelaki yang sebelum ini dapat menghamilkan pasangannya tetapi kemudian mendapati dirinya gagal berikutan masalah sperma yang tercetus.

Sebilangan lelaki ada buah zakar kecil, sekali gus kilang spermanya tidak dapat menghasilkan sperma atau menghasilkan kurang sperma. Ada yang mengalami masalah hormon dan jika ubat penyubur diberikan, keadaan mereka akan pulih.

Usah berlengah mendapatkan rawatan kerana lagi cepat masalah dikesan, lebih mudah dan cepat kaedah untuk mengatasi masalah kesuburan 
itu dapat dijalankan.


ATASI SPERMA LEMAH DAN TIDAK BERKUALITI DENGAN COENZYME COQ10 


COENZYME CoQ10 adalah produk keluaran Shaklee yang terbukti dapat membantu untuk mengatasi masalah kesuburan lelaki. 

Satu kajian baru menunjukkan bahawa supplimen harian dengan COENZYME CoQ10  boleh membantu meningkatkan pergerakan sperma pada lelaki subur. 

COENZYME CoQ10  merupakan satu supplimen mengandungi antioksida yang boleh membantu lelaki yang mempunyai masalah sperma lemah dengan meningkatkan kualiti sperma bagi mendapatkan peluang mereka memperolehi cahayamata.

Satu kajian baru menunjukkan bahawa suplemen harian dengan COENZYME CoQ10  boleh membantu meningkatkan pergerakan sperma pada lelaki subur.

COENZYME CoQ10 MENINGKATKAN KESIHATAN SPERMA 

Penyelidik mengatakan COENZYME CoQ10  amat membantu dengan wujudnya Antioksida bagi melindungi telur dan sel sperma daripada mengalami kerosakan oksidatif yang boleh membawa kepada kematian sel sperma.

Kajian menunjukkan dengan pengambilan 200mg COENZYME CoQ10   dalam pengambilan supplimen kita seharian memberi kesan yang positif iaitu  dapat membantu para lelaki yang mempunyai kualiti sperma yang rendah kepada sperma yang subur.

Pada permulaan kajian, Para penyelidik mendapati lelaki yang mempunyai tahap kualiti sperma yang lebih rendah dalam cecair air mani mereka sebelum pengambilan COENZYME CoQ10 ; Selepas enam bulan daripada pengambilan suplimen COENZYME CoQ10  mengalami kesan lebih positif terhadap tindak balasnya. COENZYME CoQ10  menunjukkan kesan hubungan secara langsung dan peningkatan yang ketara dalam air mani dan sel sperma mereka.

Penyelidik dari Kanada yang mejalankan kajian pada tahun 2009, menunjukkan kumpulan lelaki yang diberikan suplimen COENZYME CoQ10  dapat menghasilkan telur yang lebih berkualiti serta mencatatkan kadar peratusan kehamilan yang lebih tinggi dan daripada kumpulan yang tidak menerima suplimen COENZYME CoQ10  .

Semakin kita berusia, kandungan COENZYME CoQ10 dalam tubuh kita makin berkekurangan sekaligus akan menjejaskan kesuburan kualiti sperma kita. Dengan pengambilan COENZYME CoQ10  SHAKLEE dapat membantu penghasilan kualiti sperma dengan membekalkan nutrien penting dalam tubuh kita bagi menghasilkan sperma yang berkualiti dan subur.




FUNGSI ZINK COMPLEX UNTUK HASILKAN SPERMA YANG BERKUALITI

Zink Complex merupakan antara mineral penting yang diperlukan oleh tubuh badan kita untuk aktiviti enzim dan sistem badan. Namun, terdapat beberapa khasiat Zink  yang menjadikan ia mineral penting bagi LELAKI.

1. MENINGKATKAN KESIHATAN SEKSUAL DAN TESTOSTERON LEVEL

Zink lebih dikenali sebagai ‘the ultimate sex mineral’ oleh majalah Men’s Health, zink mempengaruhi kesuburan, dan kesihatan seksual lelaki untuk jangkamasa panjang. Ia perlu untuk penghasilan sperma, kekurangan zink dalam tubuh boleh menyebabkan semen yang kurang pekat dan kekurangan level testosterone. Untuk setiap ejakulasi, 5mg zink dikeluarkan (separuh daripada keperluan harian badan). Oleh itu bagi yang ingin memulakan keluarga, zink merupakan  suplimen yang boleh membantu.

2. MENINGKATKAN MOTILITI SPERMA

Kandungan sperma yang cukup sahaja tidak memadai untuk persenyawaan. Sperma perlu cukup kuat untuk disenyawakan oleh ovum. Jadi, tambahan zink dalam diet sangat membantu meningkatkan kekuatan sperma anda.

3. MENGURANGKAN RISIKO KANSER PROSTATE

Zink penting untuk kesihatan prostat. Kajian menunjukkan sel prostat pesakit kanser mengandungi kurang zink berbanding sel prostat yang sihat. Kekurangan zink dalam tubuh juga menyebabkan pembesaran prostat dan mengakibatkan prostitis atau benign prostatic hyperplasia.
SUMBER : http://drzubaidi.com/blog/coq10-membantu-kualiti-sperma-lelaki/






COQ HEALTH PLUS= RM 124.00 (30 BIJI)
ZINK COMPLEX = RM 33.75 (120 BIJI)


TOTAL HARGA : RM 157.75


Jika anda berminat untuk mendapatkannya, boleh lah terus menghubungi Rabiatul - 012- 5584478(sms/whatsapp/wechat) . 


Pembayaran boleh diajukan pada akaun (MAYBANK) 162405147912 .
Setiap pesanan akan dibuat selepas pembayaran dilakukan. 
Sila berikan butir- butir seperti bukti transaksi, nama penuh, alamat, no telefon dan alamat email.


COD Area : BATU CAVES, RAWANG, ULU YAM, KLCC




Tiada ulasan: