Rabu, 18 Jun 2014

VITAMIN E SHAKLEE;ADAKAH SEMULAJADI ATAU TIRUAN?


Zaman sekarang ni lambakan pelbagai jenis supplimen kecantikan yang berada di pasaran. Sampai kita sendiri tidak mengetahui mana satu yang berkesan pada tubuh badan kita. Terjadinya pelbagai jenis supplimen sekarang ni kerana faktor permintaan yang tinggi dari pengguna di negara kita; semua orang tidak kira remaja,dewasa semuanya hendak mengambil kesempatan untuk mencantikkan diri sendiri.

Tapi diantara semua jenis supplimen kecantikan yang berada dipasaran sekarang ni adakah ianya dihasilkan daripada kandungan semulajadi ataupun telah bercampur dengan 'chemical' yang semestinya mempunyai kesan sampingan di masa akan datang nanti.

PILIH DENGAN TELITI
Di pasaran terdapat dua jenis vitamin E, sama ada dalam bentuk kapsul mahupun dalam bentuk minyak tulen. Tahukah anda vitamin E ni ada yang semulajadi ada yang tiruan? Macam mana nak tahu vitamin E yang kita ambil setiap hari tu adalah semulajadi?

Sebab itu setiap kali kita hendak membeli supplimen / vitamin kita perlulah mempunyai sedikit ilmu tentang vitamin yang kita pilih..Sangat penting untuk kita meneliti dahulu kandungan yang tertera di belakang botol supplimen / vitamin sebelum kita membelinya.

BAGAIMANA NAK TAHU VITAMIN E SEMULAJADI
Ha! senang je, cuba korang perhatikan kandungan dibelakang botol vitamin ada tak tertera perkataan D-alpha tocopherol? Kalau ada perkataan D-alpha tocopherol bermakna vitamin E anda adalah yang berasaskan daripada bahan semulajadi, tidak dipinda, dan kaya dengan perkara-perkara yang baik untuk kulit anda.

TETAPI bagi Vitamin E yang tiada perkataan D-alpha tocopherol bermaksud vitamin anda bukan dari bahan semulajadi. Maksudnya Vitamin E anda adalah diperbuat daripada bahan sintetik. besar kemungkinan bahan yang dihasilkan adalah dengan menggunakan minyak kereta!!!

Cuba bayangkan apa akan terjadi pada kulit muka / badan anda untuk jangka masa panjang jika anda mengambil sikap sambil lewa dalam pemilihan vitamin E anda..Kemungkinan anda akan mendapat penyakit Kanser Kulit!!

So, bagi pengguna yang prihatin cuba semak dahulu kandungan vitamin anda dan berhati-hati dalam pemilihan vitamin yang anda ambil untuk kesihatan anda.


VITAMIN E SHAKLEE SEMULAJADI KE?

Alhamdulillah Vitamin E Shaklee memang diperbuat daripada bahan semulajadi.. Tak percaya? Cer korang belek dibelakang botol Vitamin E Shaklee. Memang ada tertulis perkataan D-alpha tocopherol ,maksundnya semestinya SEMULAJADI!!!








Harga Vitamin E Shaklee?

Harga sebotol Vitamin E Shaklee hanya RM149.00 untuk 120 biji. 
Boleh tahan sehingga 4 bulan bergantung kepada fokus penggunaan. 


Jika anda berminat untuk mendapatkannya, boleh lah terus menghubungi Rabiatul - 012- 5584478(sms/whatsapp/wechat) . 

Pembayaran boleh diajukan pada akaun (MAYBANK) 162405147912 .
Setiap pesanan akan dibuat selepas pembayaran dilakukan. 
Sila berikan butir- butir seperti bukti transaksi, nama penuh, alamat, no telefon dan alamat email.


COD Area : BATU CAVES, RAWANG, ULU YAM, KLCC











Tiada ulasan: