Khamis, 15 September 2016

Bagaimana Perkenalan Saya Dengan Shaklee

Orang yang perkenalkan saya dengan Shaklee adalah adik ipar saya Ainul Malik.Mula diperkenalkan dengan Set Kesuburan Shaklee.Masa ni langsung tak tahu pasal bisness dengan Shaklee.Rasanya adalah dalam 2tahun makan sendiri,Ainul memerangkap upline saya suggest saya jadi ahli dan ceburi bisness Shaklee.
Dengan tiada langsung background berbisness,mula-mulanya memang blur jugalah,bagai orang disorong bantal, tiada hala tuju, main redah je..Lama-lama perasaan negatif muncul..
Tapi saya beruntung sangat dapat upline macam MAK saya yang tak jemu-jemu beri kata perangsang,kata semangat,untuk saya dan ahli group Naila dalam mendidik dan memberi tunjuk ajar kepada kami..Ketika kami terleka dan terlupa Mak yang banyak mengingatkan kami tujuan sebenar kenapa saya dan ahli lain dipilih oleh Allah untuk membantu orang yang memerlukan.
Dalam Shaklee Mak selalu berpesan,bahawa setiap rezeki kita dipegang oleh Allah,jangan malu untuk minta padaNya,kita tidak diajar untuk hidup mewah,bergaya dengan barang mewah dan mahal,sebaliknya diajar mengenal yang Maha Pemberi Rezeki kepada umatnya.kami di ajar lagi banyak keuntungan yang kami dapat lahi banyak kami perlu memberi pada mereka yang memerlukan.
Semangat juang Mak yang tak kenal erti mengalah,tidak putus asa,sentiasa berkongsi ilmu dan pendapat dan  mempunyai semangat juang yang tinggi memberi sumber inspirasi pada saya dan ahli Naila.Bukan itu aje,ahli-ahli Naila yang lain memang support antara satu sama lain,saling mengingati antara kami.

Saya berbangga kerana diberi peluang dalam Shaklee untuk bersama-sama dengan mereka yang berjaya dan mempunyai semangat juang yang tinggi.Semoga ukhwah yang telah dibina bersama Mak dan ahli Shaklee yang lain akan berkekalan berpanjangan..amin

Rabiatul - 012.5584478

#tsunamishaklee
#ptstim9
#Inikisahsaya


Tiada ulasan: